HTML

husserlsite

Edmund Husserl (1859-1938) osztrák-német filozófus munkásságára vonatkozó kutatásaim, és filozófiai jegyzeteim lapja.

Friss topikok

  • amergin: @Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam... (2013.10.21. 22:27) Paris, Je t'aime!
  • Brendel Mátyás: math.freeblog.hu/archives/2006/10/23/Stephen_Batchelor_Buddhizmus_hitetleneknek/ (2013.10.21. 21:50) Életjel
  • bella1165: @amergin: Sajnálom drága nem neked szántam hanem Anne Sante írására.I am sorry! (2012.07.17. 14:07) Tanulmányszomorgó
  • amergin: @hower: Ó, igen, tudom, ez így van. Én éppen igyekszem barátkozni vele :) Amúgy a háttérben vad t... (2011.02.19. 09:18) A filozófus-ügyről
  • amergin: @mpontrpont: Ez, kedves mpontrpont, teljesen így van. Sajnos menthetetlenül el vagyok úszva a munk... (2011.02.09. 17:22) munkamánia

Linkblog

Párizs végnapjai 1.

2010.06.29. 23:10 amergin

Igazából Párizs végóráit kellene írnom. Már csak alig pár óra - nagyon szomorú vagyok miatta, nagyon szerettem Párizst.

Egy nehezen viselhető oldala van a városnak:  a zsúfoltság.

Emlékszem, Tengelyi László azt mondta nekem egy személyes beszélgetésünk alkalmával, hogy az európai fővárosok közül talán Párizs az, amely leginkább meg tudta őrizni a vidéki város hangulatát. 

Na, ebből én nem sokat tapasztaltam. Párizs igazi metropolisz; hatalmas, szinte minden igényt lefedő boltjaival; az utcákon hömpölygő embertömegeivel. Mégsem az utcák azok, amelyek igazán zsúfoltak, hanem a tömegközlekedés, különösen a metró.

A metróhálózat az, mely egy másik, földalatti Párizst sző a földfölötti alá. Komplex, kacskaringós labirintusokkal - csodálkoznék, ha nem volna francia-párizsi akciófilm, amely ne használná ki a föld alatti Párizs által szinte fölkínált üldözési jelenet lehetőségét. A szerelvények azonban rendszerint iszonyúan zsúfoltak.

És Párizs legfelemelőbb oldala: ismét csak a nők, a lányok. (Alább súlyosan szexista sorok következnek).

Emlékszem, hogy Dublinban hetente alig-alig akadt egy-egy valóban csinos lány. Zavarba jöttem, amikor a zeneiskolában velem együtt tanuló barátom, Sean Hughes megkérdezte, hogy hol szebbek a lányok: Írországban vagy Magyarországon? Erre igazán zavarba jöttem, és a következő, diplomatikusnak szánt választ adtam: az ír lányok között van néhány különlegesen szép, viszont úgy gondolom, hogy átlagban a magyar lányok szebbek.

Nos Párizsban nem hogy naponta, de óránként találkozik az ember különlegesen szép női teremtésekkel - e tekintetben tökéletesen elvarázsolt a város. A francia lányok valóban olyanok, amilyennek hírük mondja őket: különlegesen gyönyörűek.

És női olvasóim kedvéért mondom: a fiúk is sármosak, jóképűek - ahogy azt Orsolya, a franciatanárnőm megállapította.

Ps.

Kérésre igyekszem legalább hetente egy posztot küldeni. Nem ígérem, hogy megéri majd, de igyekszem rendszeres lenni.

11 komment

Címkék: párizs dublin lászló tengelyi

A bejegyzés trackback címe:

https://husserl.blog.hu/api/trackback/id/tr292119702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anne sante 2010.06.30. 10:23:59

megnyugtatlak, amit írtál, még alulról se súrolja a szexizmust. ha ilyen gyanú felmerülne az írásaiddal kapcsolatban, rég nem olvasnálak... :D de ebben nincs semmi. ez csak kritika.
van egy vicc, amit szintén szexistának lehetne tartani, de szerintem egyszerűen csak találó, egyébként Gerald Durrel egyik könyvében olvastam:
"Mi a különbség a görög nők és a görög férfiak között? - Semmi."

amergin 2010.07.05. 23:38:53

:) Most csak ennyit bírok kinyögni. De hamarosan ismét írok :)

amergin 2010.07.10. 23:03:21

Sok itthon a munka :) Holnap elvileg egész nap dolgozom - nem merem megígérni, hogy holnap már fogok tudni írni, (bár illenék; hiszen ígértem heti egy posztot) - de lehet, hogy próbálok rá időt szakítani, hogy legalább egy nyúlfarknyi posztot összehozzak. Addig is puszó :)

anne sante 2010.07.11. 15:29:28

jólvan, csak gondoltam kicsikarok valamilyen életjelet... :) te mit dolgozol egyébként? főképp egész nap?:D

amergin 2010.07.11. 15:52:43

Jelentem filozálok :D - ez egyébként a gyakorlatban üzemi méretű könyv-(és tanulmány)olvasást és tanulmány-írást jelent. Per pillanat egyébként a Sartre-jegyzeteimet viszem be a gépbe, ami egy marha unalmas tevékenység. (Jean-Paul Sartre egy izgalmas francia fószer volt) - Én még cédulákra jegyzetelek kapásból, majd ezeket leírom szövegszerkesztőbe - talán érdemes volna átszokni az azonnali gépi jegyzetelésre; mert többszáz cédulát kell átírnom, amit már nagyon utálok. Pfff....

Egyébként Párizsba azért mentem, hogy írjak Sartre-ról egy könyvet - na, ez nem jött össze: két hónapig csak egy tanulmányt írtam franciául (igaz erről a fazonról); és ezt a tanulmányt írom most is; (noha már igen csak aktívan a disszertációmon kellene dolgoznom).

anne sante 2010.07.12. 20:54:30

bár engem érdekel a filozófia, rémesen gyakorilatias ember vagyok, és jó ideje rájöttem, hogy valszeg pont ezért nem igazán vagyok a filozófia rajongó.
nem mintha felszínes lennék, vagy túl durva, inkább csak gyakorlati szempontok alapján látom az életet.
a legjobb barátom, aki nálam jóval okosabb és tájékozottabb ebben (is), azt mondta, hogy ő úgy látja, hogy még az igazán komolyan vehető filozófusok is egy idő után teljesen kifordulnak önmagukból és/vagy épületes baromságokat kezdenek el ontani. ez tényleg így van?

amergin 2010.07.21. 21:05:46

Elnézést, megint késésben vagyok. Vannak bizonyos magánéleti nehézségeim. Igyekszem magam összeszedni, és hamarosan írni - az egyetlen hűséges olvasómnak :) Szombaton elutazom egy hétre. Még előtte.

anne sante 2010.07.23. 13:52:13

miattam igazán ne csinálj gondot magadnak :P

anne sante 2010.07.23. 19:09:54

jut eszembe: én is bírom (már több mint egy évtizede) az ír-breton népzenét... hallgatni is, meg csinálni is. :)

amergin 2010.07.23. 22:19:54

@anne sante: Az szép, akkor majd ősszel várlak koncertre :) - holnap megyek karatetáborba egy hétre, utána viszont igyekszem rendszeresen írni. :) Az ember becsülje meg az olvasóit ;)
süti beállítások módosítása