HTML

husserlsite

Edmund Husserl (1859-1938) osztrák-német filozófus munkásságára vonatkozó kutatásaim, és filozófiai jegyzeteim lapja.

Friss topikok

  • amergin: @Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam... (2013.10.21. 22:27) Paris, Je t'aime!
  • Brendel Mátyás: math.freeblog.hu/archives/2006/10/23/Stephen_Batchelor_Buddhizmus_hitetleneknek/ (2013.10.21. 21:50) Életjel
  • bella1165: @amergin: Sajnálom drága nem neked szántam hanem Anne Sante írására.I am sorry! (2012.07.17. 14:07) Tanulmányszomorgó
  • amergin: @hower: Ó, igen, tudom, ez így van. Én éppen igyekszem barátkozni vele :) Amúgy a háttérben vad t... (2011.02.19. 09:18) A filozófus-ügyről
  • amergin: @mpontrpont: Ez, kedves mpontrpont, teljesen így van. Sajnos menthetetlenül el vagyok úszva a munk... (2011.02.09. 17:22) munkamánia

Linkblog

Paris, Je t'aime!

2010.02.14. 15:43 amergin

Párizsban kisütött a nap.

 

Mintha csak a tavasz előjátéka volna. Egész héten borús volt az idő. Néhány nap sűrű pelyhekben esett a hó.

 

Egy kollégiumban lakom, a Collége Néerlandais-ban, a Boulevard Jourdan 61. szám alatt. Maga a hely kissé viseletes, de azért rendben van. A hűtő nem működik, még nem tudom, hogyan fogom megoldani az ennivalóim tárolását, amikor melegebb lesz – de valamit majd csak kitalálok. Van egy szobatársam: egy Cézard Quentin nevű srác, aki leginkább csak franciául tud, valami keveset angolul, és mérnöknek tanul, ha jól értettem.

 

Franciául még nem nagyon tudok. Az elmúlt héten, amikor a bürokráciával bajlódtam, akkor ebből származtak gondjaim. Meg kell hagyni: a franciák elbűvölő, magától értetődő kedvességgel váltottak át angolra, amikor nyelvi nehézségek merültek fel. Már aki tudott. Nem mindenki tud. De a sok kedves ember közül is kiemelkedik az ENS titkárnője, a Service Logistique-on, egy nagyon szép, fiatal lány, aki magával ragadó segítőkészséget mutatott. És még csokival is megkínált ügyintézés közben.

 

A Husserl Archívumban is nagyon kedvesek voltak – az intézet főmunkatársával, Michel Christiansen-nel kellemesen és hosszan beszélgettem csütörtökön. Neki is feltettem a korábban Kölnben feltett udvariatlan kérdést: fénymásolhatom-e Husserl kéziratait (igazából a kéziratokról készült transzkripciókat, vagyis írógépes átiratokat). Némi megrökönyödéssel kísérve kaptam meg a nemleges választ. Nem tudtam, hogy a központi archívum, maga Leuven tiltja a kéziratok és a transzkripciók fénymásolását. Ezt csak most tudtam meg.

Az intézet igazgatójával Jocelyn Benoist-val pedig pénteken volt egy hosszú és szívélyes eszmecserém. Igazából az ő tanítványaként (az ő tanítványának) jöttem ide.

 

Még régen megígértem, hogy írok majd egy post-ot a filozófia hasznáról és káráról. Ezzel máig adós vagyok, de jövő héten, szándékaim szerint, megírom.

 

2 komment

Címkék: párizs

A bejegyzés trackback címe:

https://husserl.blog.hu/api/trackback/id/tr761757480

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.10.21. 22:00:27

érdekes, hogy ugyanakkor voltunk Párizsban. továbbá nem ugyanakkor Wuppertalban. Tudod, hogy Carnap ott született a közelben?! No meg Engels. :)

Nyilván ismered Deczki Saroltát, meg még egy adag filozófust, akit én is.:)

amergin 2013.10.21. 22:27:55

@Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam, hogy Wuppertal közelében született, de most memorizálom az infót ;) Párizsba viszont nagyon beleszerettem; csak az a baj, hogy most már nehezen tudok tanítás mellett ösztöndíjakra pályázni, hogy visszajussak oda. Azért megpróbálok nyaranta mindig visszalátogatni valahogy.
süti beállítások módosítása