HTML

husserlsite

Edmund Husserl (1859-1938) osztrák-német filozófus munkásságára vonatkozó kutatásaim, és filozófiai jegyzeteim lapja.

Friss topikok

  • amergin: @Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam... (2013.10.21. 22:27) Paris, Je t'aime!
  • Brendel Mátyás: math.freeblog.hu/archives/2006/10/23/Stephen_Batchelor_Buddhizmus_hitetleneknek/ (2013.10.21. 21:50) Életjel
  • bella1165: @amergin: Sajnálom drága nem neked szántam hanem Anne Sante írására.I am sorry! (2012.07.17. 14:07) Tanulmányszomorgó
  • amergin: @hower: Ó, igen, tudom, ez így van. Én éppen igyekszem barátkozni vele :) Amúgy a háttérben vad t... (2011.02.19. 09:18) A filozófus-ügyről
  • amergin: @mpontrpont: Ez, kedves mpontrpont, teljesen így van. Sajnos menthetetlenül el vagyok úszva a munk... (2011.02.09. 17:22) munkamánia

Linkblog

Angyalok Városa

2010.02.27. 22:58 amergin


Párizs majd egy hónap után is az Angyalok Városa. A francia lányok valóban gyönyörűek. Ami nekem egy lényegi szempont – az alkotáshoz szükséges energiát mindig is az engem körülvevő lányokból merítettem.


A kollégium, ahol lakom, kissé lepukkant; ráadásul másodmagammal lakom egy apró kollégiumi szobában; egy francia sráccal, aki gyakorlatilag csak franciául tud. Jó nyelvlecke. Ennél olcsóbb helyet nem nagyon találhattam volna – remélhetőleg, ha visszajövök, ismét kapok helyet a Cité Université valamelyik kollégiumában. Mondják, hogy nehéz bekerülni – éppen a kedvező árak miatt; (a körülmények eléggé kelet-európaiak).


A várost mindenesetre szeretem – úgy mint talán még egyetlen másik helyet sem. Már el is kezdtem nézni francia ösztöndíjakat, amelyekkel jövőre visszajöhetnék ide; (ha valaki tud valami francia ösztöndíjról, kérem, írja meg nekem!) Mindenképp vissza akarok jönni, ha kell, akár McDonald’s-felszolgálónak is.


Ha van nyelv, amelyet úgy szeretnék beszélni, mint a magyart, akkor az a francia. A leggyönyörűbb, legerotikusabb, legbujább nyelv, amit csak el tudok képzelni.


Még távolról sem jártam be a várost. Csak helyszínek léteznek még számomra – a lakhelyem közvetlen környéke, az egyetem épületei, a Pantheon – a várost még alig láttam. Párizsból Carolyne Quinn mutatott meg nekem néhány helyet; volt egy itteni kapcsolatom, akiről azt reméltem, hogy megmutatja nekem a várost; de ez a kapcsolat legnagyobb fájdalmamra megszakadt – és lakik a kollégiumban, tőlem néhány szobányira, egy Dóri nevű pécsi lány, aki szintén filozófiát tanul. Tőle remélem, hogy egyszer majd körbevisz a városban. Egy rendkívül bájos, rendkívül szeretetreméltó lány – és még okos is, meg – mint az ilyenkor lenni szokott – meglehetősen önbizalom-hiányos.


Carolyne Quinn.

Nos, Carolyne-t a Dublini Egyetemről ismerem. Egy nagyon bájos, egészen káprázatosan tehetséges ír lányról van szó. Heideggerről és Merleau-Pontyról írt egészen kiváló tanulmányokat. Itt tanult fél évig, itt lakott a pasijával – múlt héten elutazott Londonba, ott volt egy állás-interjúja, amelynek eredményéről lapzártánkig nem értesültünk. 

Carolyne többször is találkozott velem, elvitt több helyre is – végtelen kedvességgel hidalta át az alkalmasint jelentkező nyelvi nehézségeket; én a magam esetlen és szégyellős módján társalogtam vele; ahogy az ilyenkor lenni szokott egy csomó butaságot hordtam össze, és gyakran mondtam (teljesen akaratlanul) félreérthető dolgokat. Carolyne soha nem akadt fönn azon, amin egyébként fönn lehetett volna akadni, a félreérthető dolgokat pedig soha nem értette félre – én pedig mindig valószínűtlen kegyelmi adományként fogadtam, ha ilyen hermeneutikai ösztönnel megáldott lénnyel hozott össze a sors.

Mindenesetre mióta otthagyta Párizst Carolyne nem írt nekem többet – nem tudom, hogy csak ideiglenesen vagy végleg szakította-e meg velem a kapcsolatot – valószínűtlen kedvességéért és nagyvonalúságért így is, úgy is hálás kell, hogy legyek.

Carolyne Quinn azok közé tartozik, akik lenyűgöző tehetséget mutatnak a filozófiában – könyörögtem neki, hogy ne hagyja abba a filozófiát, amikor arról írt nekem, hogy elege van a fenomenológia akadémikusságából. Mondta, hogy közgazdaságtant szeretne elkezdeni tanulni – kifejtette nekem, hogy a politikai filozófián, konkrétan Derridán és John Rawls-on keresztül jutott el az igazságosság problémájához. De a politikai filozófia még mindig túl absztrakt neki – ő azt akarja megtudni, hogy hogyan valósítható meg az igazságosság ideája a gyakorlatban. Ez vezette őt a közgazdaságtanhoz. Úgy vettem ki, hogy a közgazdaságtannak is inkább marxizáló ága felé fog közeledni – legalábbis említette nekem, hogy sokat foglalkozik mostanában Marxszal is.

Az égiek vigyázzanak Carolyne-ra, remélem, nem most hallottam róla utoljára.


Tudom, hogy régóta adós vagyok egy konkrétabb beszámolóval a filozófia értelméről – ezt az ígéretemet megint halasztom, de egyszer igyekszem beváltani.

Most búcsúzom. 

 

3 komment

Címkék: párizs quinn carolyne

A bejegyzés trackback címe:

https://husserl.blog.hu/api/trackback/id/tr301795974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anne sante 2010.03.02. 17:19:59

megtennéd, hogy a filozófia értelméről a lehető legközérthetőbben, és egyszerűbben írsz?
(csak kíváncsi vagyok, hogy az én nem filozófiai szakszöveghez alkalmazkodott agyam azt vajon tudja-e követni).

tudod, azt szokták mondani, hogy azzal a tudóssal, aki nem tud közérthetően fogalmazni, valami nincs rendben :)
szóval, ha a kedvemért megtennéd, tök hálás lennék.

amergin 2010.03.02. 17:25:16

Igyekszem. :-) Megteszem, ami tőlem telik.

amergin 2010.04.26. 19:31:41

Megvan a következő bejegyzés. Igen, lusta ember vagyok. Igen lusta.
süti beállítások módosítása