HTML

husserlsite

Edmund Husserl (1859-1938) osztrák-német filozófus munkásságára vonatkozó kutatásaim, és filozófiai jegyzeteim lapja.

Friss topikok

  • amergin: @Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam... (2013.10.21. 22:27) Paris, Je t'aime!
  • Brendel Mátyás: math.freeblog.hu/archives/2006/10/23/Stephen_Batchelor_Buddhizmus_hitetleneknek/ (2013.10.21. 21:50) Életjel
  • bella1165: @amergin: Sajnálom drága nem neked szántam hanem Anne Sante írására.I am sorry! (2012.07.17. 14:07) Tanulmányszomorgó
  • amergin: @hower: Ó, igen, tudom, ez így van. Én éppen igyekszem barátkozni vele :) Amúgy a háttérben vad t... (2011.02.19. 09:18) A filozófus-ügyről
  • amergin: @mpontrpont: Ez, kedves mpontrpont, teljesen így van. Sajnos menthetetlenül el vagyok úszva a munk... (2011.02.09. 17:22) munkamánia

Linkblog

Kiűzetés a Paradicsomból

2010.08.14. 23:15 amergin

Az otthoni létet tényleg egyfajta paradicsomi állapotként éltem meg, nehéz lesz elszakadni itthonról. Márpedig néhány héten belül ki leszek rakva otthonról; szüleim, kevéssé elítélhető módon, közölték, hogy szeretnék, ha már saját lábra állnék. Annyira persze nem rossz a helyzet, mint amilyennek itt beállítom: saját lakásba költözöm; igazán szerencsésnek mondhatom magam.

Már tervezem a lakásavató bulit; de első nekifutásnak csak mintegy 8-10 ismerőst hívok meg – nem fukarságból; de többet egyfelől nem tudnék hova leültetni, másfelől meg eltökéltem, hogy meleg ételt készítek barátaimnak, mert a hideg az snassz. Hagymás krumplira gondoltam (azzal Párizsban elég sokat kísérleteztem) – és 8-10 ember esetén már abból is csaknem ipari mennyiség kell. Majd nagyobb bulira is sor kerül, ha belaktam a lakást.

Viszont csak augusztus végén fogok tudni beköltözni. Pedig már nagyon ráhangoltam magam a továbbmozdulásra.

 

Amúgy a július-augusztus kegyetlen rohanás volt, és még mindig az – próbálok zöldágra vergődni tömérdek tennivalómmal – ez máig kevéssé sikerül. Volt egy kisebb pihenési időszak, amikor karate táborban voltam egy hétig; ott munkára viszonylag kevés idő jutott; edzőm – a tábor első felében legalábbis – háromórás edzéseket tartott; nap végére mindenkinek lógott a nyelve.

Tábor után viszont testedzésre sem jutott idő – ezt hamarosan próbálom újra beiktatni a napi programomba; elvégre szeptemberben már versenyezni is szeretnék.

De addig is: könyvet kellene szerkesztenem (Munkácsy Gyula, boldogult jó tanáromnak az emlékkötetét), fordítanom kellene (Husserl, „Logikai Vizsgálódások”), recenziót kellene írnom németül (Inga Römer, Tengelyi László zseniális kis asszisztensének potom kis 500 oldalas röpiratáról) és készülnöm kellene az őszi kurzusaimra. Tehát van dolgom bőven.

 

Egyébként jogosan merül fel a kérdés, hogy miért nem írok gyakrabban (az állandó időhiányon túl) – más témákról is.

A politikával szemben kezdek egyre távolságtartóbb lenni, azzal együtt, hogy megvan a magam markáns politikai véleménye; (szociáldemokrata volnék; vagyis a liberális demokráciát és a szociális piacgazdaságot vallom alapértékeimnek). Egyszerűen látom, hogy elvileg tanultabbak is akkora égbekiáltó baromságokat tudnak beszélni, ha politikáról van szó, hogy önkéntelenül is szkeptikusabb leszek magammal szemben, hogy vajon én mikor beszélek hajmeresztő hülyeségeket a politikában. Sőt: nem ritkán fordult elő velem, hogy amikor utóbb visszatekintettem egy korábbi politikai állásfoglalásomra, akkor legszívesebben elvonultam volna egy magányos sarokba, kezeim közé temettem volna fejem, és csendben sírdogáltam volna, hogy Te Jó Isten, hogy én milyen iszonyatos marhaságokat tudok beszélni néha.

 

Egyszerűen azt érzem, hogy nincs elég rálátásom a dolgokra, hogy bonyolultabb ügyekben véleményt alkossak.

Így aztán e blogon legalábbis ritkán politizálok.

Akkor meg minek?

A másik lehetséges téma: a magánélet. Itt viszont igyekszem komolyan venni Tóta W. Árpád véleményét, mely szerint a blog, mint műfaj, nem arra való, hogy kirakjuk az ablakba, hogy mekkorát szartunk. Ráadásul magánéletem most gyakorlatilag már nincs.

 

De idővel azért igyekszem minden területen jelentkezni egy-egy poszttal.

14 komment

Címkék: budapest

A bejegyzés trackback címe:

https://husserl.blog.hu/api/trackback/id/tr912222263

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amergin 2010.08.14. 23:18:01

Apropó! És bele sem írtam! Közben készülök az őszi kurzusaimra. Szerdán 10 órakor az ELTE Filozófia Tanszékén lesz kurzusom "A meztelen fenomén" címszó alatt. A szex a francia fenomenológiában. Bárki olvassa ezt a bejegyzést, ajánlom neki kurzusom :)

anne sante 2010.08.16. 14:26:33

és ide csak úgy be lehet menni?

amergin 2010.08.16. 16:23:44

A kurzusra? Persze, mindenkinek nagyon ajánlom az Eltés órámat :)

anne sante 2010.08.16. 17:29:21

és konkrétan ezt hol kell keresni? melyik épület, hanyas előadó, mittomén:)

amergin 2010.08.16. 17:35:48

A Filozófia Tanszékcsoport hátul van, a nyelvszakok melletti épületben - mindig elfelejtem, hogy ez melyik épület. És szerintem a másodikon leszek - de jövő héten már tudni fogom a pontos teremszámot; (nagyon remélem). Akkor kirakok papírokat is az órával kapcsolatban - a filó és az esztétika szakon is.

anne sante 2010.08.16. 18:16:33

@amergin: oké, hátul, de hol van ez az épület pontosan?:D én csak a ttk-t tudom...

amergin 2010.08.16. 23:02:04

Hm... A Bölcsészkar épülete az Asztórián van. A Múzeum körút felől van a főbejárat, a főbejárat - a főbejáratnál belépve bal kéz felől az "A" épület, jobb kéz felől pedig a "B". Na, a filó szakhoz, nem a főbejárat felől célszerű belépni.
Hanem a Rákóczi út felőli bejáratnál. Ott egy étterem mellett van közvetlenül egy mellékbejárat. Az Asztóriához közel. A hetes megállójától egy kicsit vissza a Blaha felé. Az étteremre kell odafigyelni.

Mellékbejárat. Egy menzával kerül szembe a belépő. Jobb felől lépcső. Nem megyünk fel a lépcsőn, balra fordulunk, majd rögtön jobbra a hosszú folyosóra, és akkor már csak egyenesen megyünk, ki az udvarra. A nagy udvar a Holdudvar, a bölcsészek rendes találkozó és hassüttető helye. Ahogy kilépsz abból az épületből, amelybe a Rákóczi úton betértél (ez a nyelvszakok épülete), balra kell fordulni, és a fal melletti épületben van a filozófia szak; közvetlenül szomszédos a nyelvszakoknak otthont adó épülettel.

Huh. Szeptemberig pontosabb leírással jelentkezem.

anne sante 2010.08.17. 14:03:51

köszi :)
tehát ez a kurzus csak szeptembertől van?

amergin 2010.08.17. 16:40:44

Igen :) Egyébként rájöttem, hogy feleslegesen túlbonyolítottam a leírást - először próbáltam a BTK-n belüli útvonalat leírni :D - a Múzeum körúti főbejárat felől sem egy ördöngösség megtalálni a Filozófia Szak épületet.

Főbejárat - egyenesen végig. Majd az útmentén balra fordulunk. Holdudvar (székek, kávézóhelység, szabadtéri színpad) - jobbra, legutolsó épület.

anne sante 2010.08.17. 18:06:20

ok, nekem már elég, hogy maga az intézmény helyileg hol van. a túlbonyolítás meg... ahh, filozófusok :)

amergin 2010.08.17. 18:13:24

Igen, pontosan :) Ilyenek vagyunk :)

anne sante 2010.08.18. 00:47:45

nincs olyan filozófiai irányzat, ami az egyszerű verbalitásra törekszik?:P

amergin 2010.09.01. 00:19:50

@anne sante: :) Van. Logikai pozitivizmus. Korai Wittgenstein. Korai főműve (Logikai-filozófiai traktátus), hét darab mondatból (plusz a hozzájuk fűzött jegyzetekből) áll.
A tanulmány hetes darab mondata így hangzik: 1. A világ mindannak esete, ami fennáll. 2. Ami fennáll, a tény, atomi tények létezése. 3. A tények logikai képe a gondolat. 4. A gondolat az értelmes propozíció. 5. A propozíciók elemi propozíciók igazság-függvényei. (Az elemi propozíció önmagának igazság-függvénye). 6. Az igazság-függvény általános formája: [itt egy képlet áll, amit nem tok bemásolni]. Ez a propozíció általános formája. 7. Amiről nem lehet beszélni, arról hallgatni kell.

Nos, mindezt nem fogom értelmezni. Cserébe viszont hamarosan jelentkezem új poszttal.

anne sante 2010.09.11. 21:09:32

azt ugye tudod, hogy ez a hét mondat egyáltalán nem egyszerű?:D
én legalábbis nem értem.
süti beállítások módosítása