HTML

husserlsite

Edmund Husserl (1859-1938) osztrák-német filozófus munkásságára vonatkozó kutatásaim, és filozófiai jegyzeteim lapja.

Friss topikok

  • amergin: @Brendel Mátyás: Igen, igen :) Fenomenológus közegben mozgok mindenekelőtt :) Carnapról nem tudtam... (2013.10.21. 22:27) Paris, Je t'aime!
  • Brendel Mátyás: math.freeblog.hu/archives/2006/10/23/Stephen_Batchelor_Buddhizmus_hitetleneknek/ (2013.10.21. 21:50) Életjel
  • bella1165: @amergin: Sajnálom drága nem neked szántam hanem Anne Sante írására.I am sorry! (2012.07.17. 14:07) Tanulmányszomorgó
  • amergin: @hower: Ó, igen, tudom, ez így van. Én éppen igyekszem barátkozni vele :) Amúgy a háttérben vad t... (2011.02.19. 09:18) A filozófus-ügyről
  • amergin: @mpontrpont: Ez, kedves mpontrpont, teljesen így van. Sajnos menthetetlenül el vagyok úszva a munk... (2011.02.09. 17:22) munkamánia

Linkblog

A kis visszatérés

2008.07.02. 16:02 amergin

 

Utolsó bejegyzésem óta átestem azon a felemelő érzésen, hogy teljesen fölöslegesnek éreztem mindent, amit csinálok. Egyrészt azért, mert úgy éreztem, mások ezerszer jobban csinálják, mint én, másrészt mert elbizonytalanodtam abban is, hogy van-e értelme egyáltalán a dolognak, még akkor is, ha vannak, akik nálam ezerszer jobban művelik azt.
 
Így aztán a teljes bizonytalanság mámorától fűtve leginkább a Baldur’s Gate című játékkal játszottam naphosszat (a világ legjobb játéka), néha olvasgattam – illetve valamelyest készültem két nagyobb próbatételemre: az esztétika államvizsgára és az első angol nyelvű előadásomra (Bergman középső korszakáról, a Nemzetközi Filmtudományi Szövetség – NECS: „Network for Cinema and media Studies” – Budapesten rendezett konferenciáján).
Államvizsgámon kissé összevitatkoztam Bacsó Bélával Deleuze-ről; ettől eltekintve nem ment rosszul; az első angol nyelvű előadásom kissé bizonytalan volt; ettől eltekintve az sem ment rosszul.
 
Az önbizalmamat ettől sem nyertem vissza – a sport a nullára esett vissza, zene minimálisra, Baldur’s Gate ment órákon keresztül, időnként élvezeti célokat szolgáló olvasás. Igazából semmihez sem volt kedvem – mivel az Asszony megkért rá, kényszerűségből újraolvastam és kijegyzeteltem Hegel Jogfilozófiáját.
 
Bizonytalanságom rajta hagyta a nyomát a Szegedi Fenomenológiai szimpóziumon tartott előadásomon (a fantáziából) és a Pécsi Jedlik-műhelyben megtartott beszámolómon is (a klasszikus német idealizmus dialektika-fogalmából). Egyik sem sikerült túl fényesen.
 
Akkor kezdtem magamhoz térni, amikor Kolléga megkeresett e-mailben, egyfelől, hogy tartsak előadást most pénteken, másfelől, hogy tisztázzon néhány félreértést az előző bejegyzéseimmel kapcsolatban. (Hogy a szakirodalommal kapcsolatban a témavezetőmhöz való utalást nem a képességeim leértékelésének, hanem az egyetemi rendszer kritikájának szánta).
Mindenesetre a régebbi szakirodalmi olvasmányaimat kezdtem feleleveníteni, visszatért a sport és a zene – jelenleg a pénteki előadásra készülök.
 
 Igyekszem alkalmanként konkrét kutatási beszámolókkal jelentkezni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://husserl.blog.hu/api/trackback/id/tr27549816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása